Oebele binnenkort op cd...? Doe mee!

Dit forum gaat over die andere jeugdserie met het kinderkoor olv. Henk van der Velde....Hupsakee!

Oebele binnenkort op cd...? Doe mee!

Berichtdoor ArjanD » do 15 mei 2014, 22:46

Het merendeel van de liedjes van Oebele is nog nooit op cd uitgebracht, zoals Ria al eerder aankondigde willen we daar verandering in brengen voordat het te laat is en de geluidsbanden niet meer afspeelbaar zijn. Daarvoor hebben we wel hulp nodig...

Op de Oebele-site zijn we een crowdfundingactie gestart:
Oebele is hupsakee... binnenkort op cd? Doe mee!

Ideeën, suggesties, opmerkingen, etc. zijn welkom.
ArjanD

Re: Oebele binnenkort op cd...? Doe mee!

Berichtdoor vonhackenslash » vr 16 mei 2014, 19:55

Hebben jullie al eens geprobeerd een bijdrage te krijgen via fonds 1818 ?
vonhackenslash

Berichtdoor ArjanD » vr 16 mei 2014, 21:34

vonhackenslash schreef:Hebben jullie al eens geprobeerd een bijdrage te krijgen via fonds 1818 ?

Helaas, Fonds 1818 beperkt zich tot regionale projecten in de provincie Zuid Holland.
ArjanD

Berichtdoor tilanus » za 17 mei 2014, 08:41

Geweldig idee,

Zou het turing fonds iets bij kunnen dragen?
tilanus

Berichtdoor Margherita » za 17 mei 2014, 14:48

Heb even zitten tellen op de pagina van Kindertv waar alle liedjes staan (gescheiden naar al eerder op cd uitgebracht en niet eerder op cd uitgebracht). Als je uitgaat van alleen *totaal onbekend werk* - dus wat ook niet in videovorm op de dvd box staat - kom je uit op iets meer dan 50 volledig onbekende liedjes. Die moeten er wat mij betreft in ieder geval op!!!

Versies die door een ander gezongen worden ben ik minder in geinteresseerd - daar verandert het lied niet door. Nieuwe liedjes wil ik leren!

Vraagje echter: Spekvet -is dat niet hetzelfde liedje dat Rob de Nijs ook in zijn repertoir heeft? Ik heb het op lp (Gisteravond heet die lp), en het is inderdaad door Harrie Geelen en Joop Stokkermans geschreven.
De dichtstbijzijnde prinses in nood gaat voor!
Margherita

Berichtdoor ArjanD » za 17 mei 2014, 21:27

tilanus schreef:Zou het turing fonds iets bij kunnen dragen?

Gaan we zeker proberen.
ArjanD

Berichtdoor ArjanD » za 17 mei 2014, 21:35

Margherita schreef:Heb even zitten tellen op de pagina van Kindertv waar alle liedjes staan (gescheiden naar al eerder op cd uitgebracht en niet eerder op cd uitgebracht). Als je uitgaat van alleen *totaal onbekend werk* - dus wat ook niet in videovorm op de dvd box staat - kom je uit op iets meer dan 50 volledig onbekende liedjes. Die moeten er wat mij betreft in ieder geval op!!!

Versies die door een ander gezongen worden ben ik minder in geinteresseerd - daar verandert het lied niet door. Nieuwe liedjes wil ik leren!

Vraagje echter: Spekvet -is dat niet hetzelfde liedje dat Rob de Nijs ook in zijn repertoir heeft? Ik heb het op lp (Gisteravond heet die lp), en het is inderdaad door Harrie Geelen en Joop Stokkermans geschreven.

De keuze van de liedjes zal bepaald worden of er nog een opname van bestaat en of deze goed genoeg is voor uitgave op cd. De voorkeur uit naar onbekend materiaal en bijzondere opnamen, ik ben zelf benieuwd hoe de versie van Lentewind door Willeke Alberti klinkt.
Rob de Nijs heeft Spekvet al tijdens Oebele opgenomen maar het is pas voor het eerst uitgebracht op een kerstalbum in 1976.
ArjanD

Berichtdoor lennartb » ma 19 mei 2014, 17:47

Wat zeker ook op de cd moet komen is "De wereld van de dieren is een wondere" (de gniffelhagedis), gezongen door Luc Lutz.

Baantje in de politiek vind ik ook heel grappig, maar dat hebben we al op dvd, zij het niet in cd-kwaliteit.

--
Lennart
lennartb

Berichtdoor lennartb » ma 19 mei 2014, 21:39

Wie heeft er eigenlijk al geld overgemaakt? Ja ik natuurlijk. 12k is best wel veel. We hebben ruim 100 leden op het forum. Maar er zouden 240 personen 50 euro elk moeten overmaken om aan het benodigde bedrag te komen.

--
Lennart
lennartb

Berichtdoor ArjanD » zo 25 mei 2014, 19:10

Voor wie nog twijfelt om mee te doen met deze actie of nieuwsgierig is naar de onbekende liedjes: we hebben op YouTube een filmpje gezet met acht fragmenten van liedjes die al meer dan 40 jaar (!) niet te horen waren:

https://www.youtube.com/watch?v=3R11WJvvE98
ArjanD

Volgende

Keer terug naar Oebele