Volgorde liedjes LP "NIeuwe liedjes van Oebele".

Dit forum gaat over die andere jeugdserie met het kinderkoor olv. Henk van der Velde....Hupsakee!

Volgorde liedjes LP "NIeuwe liedjes van Oebele".

Berichtdoor lennartb » di 23 sep 2014, 18:49

Volgens de KinderTV website is het eerste liedje van die LP op kant A "Oe van Oebele" en "Racekar" is het vijfde liedje op kant B.

Maar ik heb een exemplaar van die LP met die twee liedjes verwisseld. Dus kant A begint met "Racekar" en "Oe van Oebele" is het vijfde liedje op kant B. De hoes die ik erbij heb, heeft die liedjes wel in de standaard volgorde (kant A begint met "Oe van Oebele"), maar op het label staan de liedjes zoals ze daadwerkelijk op de plaat staan (kant A begint met "Racekar"). Nu weet ik natuurlijk ook niet of die hoes oorspronkelijk bij de plaat heeft gehoord die er nu in zit. Volgens sommigen is het normaal dat die liedjes op de plaat verwisseld zijn.

Dus kijk een even in je platenkast.
- Wat is de volgorde van de liedjes volgens de hoes? Ik ben vooral geïnteresseerd in hoezen waarop Racekar als eerste nummer van kant A is aangegeven.
- Wat is de volgorde van de liedjes op de plaat? Ik ben vooral geïnteresseerd in platen waar Oe van Oebele het eerst nummer van kant A is.

Het is leuk om te weten of vroege persingen de ene volgorde hadden en late persingen de andere. En hoe zeldzaam de ene versie is ten opzichte van de andere.

--
Lennart
lennartb

Re: Volgorde liedjes LP "NIeuwe liedjes van Oebele".

Berichtdoor GM1970 » di 23 sep 2014, 19:09

Het is bij mij hetzelfde, Lennart. Op de hoes begint kant A met 'Oe van Oebele' en op de plaat zelf met 'Racekar.
GM1970

Berichtdoor tilanus » di 23 sep 2014, 19:28

Mijn exemplaar heeft hetzelfde euvel. Oebele als eerste op de hoes. Racekar als eerste op de plaat en op het label. Zou het niet kunnen dat Kindertv gewoon de hoes heeft aangehouden?

lennartb schreef:Volgens sommigen is het normaal dat die liedjes op de plaat verwisseld zijn.

Lennart

Dat lijkt me niet iets normaals. Overigens heb ik mijn collectie wel meer rare dingen. Een LP van (KNOTS) Jan-Simon Minkema met op de A en B kant hetzelfde etiket. Een paar platen waar A en B omgewisseld zijn. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat dit samen met de Oebele plaat gewoon foutjes zijn.
tilanus

Berichtdoor lennartb » di 23 sep 2014, 21:06

tilanus schreef:Dat lijkt me niet iets normaals. Overigens heb ik mijn collectie wel meer rare dingen. Een LP van (KNOTS) Jan-Simon Minkema met op de A en B kant hetzelfde etiket. Een paar platen waar A en B omgewisseld zijn. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat dit samen met de Oebele plaat gewoon foutjes zijn.

De etiketten van A en B kunnen tijdens het persen bij een exemplaar verwisseld zijn en dan heb je één afwijkende plaat. Maar die plaat met Racekar aan het begin van kant A is zo als lakplaat gesneden, daar hebben ze moederplaten en matrijzen van gemaakt en er is een hele serie zo.

De vraag is een beetje: hebben alle exemplaren Racekar aan het begin van kant A of heeft alleen een bepaalde serie dat?

--
Lennart
lennartb

Keer terug naar Oebele