Oebele LP's

Dit forum gaat over die andere jeugdserie met het kinderkoor olv. Henk van der Velde....Hupsakee!

Re: Oebele LP's

Berichtdoor Quadkwibus » do 28 nov 2013, 17:56

Weten we eigenlijk hoe succesvol Fonos was? Ik zal wel niet de enige zijn geweest die het niet zag zitten om twintig euro te betalen per cd. De meeste lp's kan je volgens mij voor een heel wat lager bedrag tweedehands kopen... Wat mij betreft was Fonos een beetje zoals het aankopen van radio en tv via Beeld & Geluid: heel interessante catalogus, maar voor mijn portemonnee helaas te duur...
Quadkwibus

Berichtdoor lennartb » do 28 nov 2013, 19:10

GM1970 schreef:Fonos is volgens mij failliet. Ik begreep dat ze wel een doorstart wilden maken, maar hoe en wat weet ik niet.

Verwachten we nog een doorstart als het al 9 maanden uit de lucht is? Ik niet eigenlijk, maar weten doe ik het uiteraard ook niet.

--
Lennart
lennartb

Berichtdoor lennartb » do 28 nov 2013, 19:28

Quadkwibus schreef:Weten we eigenlijk hoe succesvol Fonos was? Ik zal wel niet de enige zijn geweest die het niet zag zitten om twintig euro te betalen per cd. De meeste lp's kan je volgens mij voor een heel wat lager bedrag tweedehands kopen... Wat mij betreft was Fonos een beetje zoals het aankopen van radio en tv via Beeld & Geluid: heel interessante catalogus, maar voor mijn portemonnee helaas te duur...

Laat ik het zo zeggen: als consument vind ik 20 euro per cd ook te duur (en dan krijg je nog maar een cd-r ook). De meeste platen die officieel op cd zijn uitgebracht, kosten aanzienlijk minder, vaak rond een tientje. En ik heb maar zeer hoogst zelden 20 euro of meer voor een lp neergeteld. Maar als ze speciaal voor jou een plaat moeten digitaliseren, dan is 20 euro niet kostendekkend. En wat ik heb gehoord is het wel van goede geluidskwaliteit, dat krijg ik waarchijnlijk met mijn platenspeler en mijn pc-geluidskaart niet voor elkaar, hoewel ik zeker wel redelijk goede hardware heb.

--
Lennart
lennartb

Berichtdoor Quadkwibus » do 28 nov 2013, 19:52

Heb je gelijk in, natuurlijk. Waarschijnlijk is het een schreeuwend dure onderneming en is 20 euro voor de eerste klant die een bepaalde lp koopt eigenlijk zwaar gesubsidieerd. En ja, laat ons aannemen dat ze bij Fonos betere apparatuur hadden dan wat consumenten thuis hebben staan, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de kwaliteit van een oude platenspeler waarvan je het signaal naar de pc stuurt, dus om dan twintig euro te gaan neertellen voor een cd... nee.
Quadkwibus

Berichtdoor lennartb » zo 01 dec 2013, 15:40

Inmiddels heb ik die "paarse" Oebele lp ook in behoorlijke kwaliteit als mp3, zodat ik de tracks van alle 4 de lp's heb. Plus uiteraard de dvd-box. Plus "Kom je naar mijn denneboom kijken" van Youtube. Dat zijn al behoorlijk veel liedjes.

--
Lennart
lennartb

Berichtdoor Samba-boy » wo 04 dec 2013, 02:19

Quadkwibus schreef:Heb je gelijk in, natuurlijk. Waarschijnlijk is het een schreeuwend dure onderneming en is 20 euro voor de eerste klant die een bepaalde lp koopt eigenlijk zwaar gesubsidieerd. En ja, laat ons aannemen dat ze bij Fonos betere apparatuur hadden dan wat consumenten thuis hebben staan, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de kwaliteit van een oude platenspeler waarvan je het signaal naar de pc stuurt, dus om dan twintig euro te gaan neertellen voor een cd... nee.

Er zijn écht genoeg platen die ik destijds bij Fonos wilde kopen, zonder dollen. Ik noem er zo een paar:

- André van Duins liedjes uit de Ep Oorklep Show
- Circus Bassie & Adriaan (nou ja, tot ik via via via een rip van iemand kreeg die de CD dus daadwerkelijk bij Fonos had besteld. Goeie deal!)
- De platen met de liedjes van Tita Tovenaar

En bij die laatstgenoemde had ik écht mazzel. De allereerste keer dat ik in de experience van Beeld & Geluid kwam stond namelijk helemaal verscholen in de shop, achterin dus, onder die wand waar nu die TV's dingen afspelen enzo, een rek met alleen maar FONOS-CD's. Ik maak geen geintje, ik zou nu nog kunnen denken dat ik droom als ik geen exemplaar zelf in huis zou hebben. Daar zaten helaas alleen maar (naar mijn smaak) troep-uitgaves tussen, op 1 CD na. Nieuwe liedjes uit Tita Tovenaar (met het wonderlijke 'Toverij van hier naar daar, ik ben weer Tita Tovenaar'-liedje erop), wat ik in verre vroeger tijd op Kindertv.net heb geluisterd toen daar hele televisie-LP's in Low quality werden gestreamed (toen al snel offline gehaald door de BUMA en BREIN waarschijnlijk, zonde van die honden). En de prijs? Well, voor 20 euro had ik er serieus alsnog over getwijfeld, maar die CD's daar stonden aangeboden voor 7,50 euro. ZO KON HET DUS OOK! :o

En nu mis ik Fonos want de kwaliteit van zowel die Tita-CD als Circus Bassie & Adriaan is echt belachelijk goed. :(
Samba-boy

Vorige

Keer terug naar Oebele