Ja zuster nee zuster VRT

Hier kunnen alle topics over andere televisieseries...

Re: Ja zuster nee zuster VRT

Berichtdoor Maarten » za 07 jan 2017, 16:01

Samba-boy schreef:Kick omhoog!

De Ja Zuster, Nee Zuster-website is inmiddels terziele. :(

Al ruim een jaar ofzo, erg jammer :( Werd destijds met zoveel bombarie geintroduceerd...
"Niemand weet, niemand weet, dat het repelsteeltje..."
Maarten
Admin

Berichtdoor Wesleyuitdeurne » vr 20 jan 2017, 14:20

Ik heb geprobeerd om de beelden van Ja Zuster, Nee Zuster te bestellen bij Beeld en Geluid. Ik had ze helaas, als ik ze gekregen had, toch niet mogen delen met jullie vanwege auteursrechten. Helaas hebben de rechthebbenden geen toestemming gegeven aan Beeld en Geluid om de beelden te verstrekken, waarom weet ik niet. Je kunt de beelden dus helaas niet bestellen (proberen kan, maar de rechthebbenden geven dus geen toestemming). Mocht je dus ooit in Hilversum zijn, ga dan zeker hier op bezoek, want je mag gratis (zonder het museum) alles bekijken, ook deze beelden van Ja Zuster, Nee Zuster.
Wesleyuitdeurne

Berichtdoor Maarten » vr 20 jan 2017, 15:53

Wesleyuitdeurne schreef:Ik heb geprobeerd om de beelden van Ja Zuster, Nee Zuster te bestellen bij Beeld en Geluid. Ik had ze helaas, als ik ze gekregen had, toch niet mogen delen met jullie vanwege auteursrechten. Helaas hebben de rechthebbenden geen toestemming gegeven aan Beeld en Geluid om de beelden te verstrekken, waarom weet ik niet. Je kunt de beelden dus helaas niet bestellen (proberen kan, maar de rechthebbenden geven dus geen toestemming). Mocht je dus ooit in Hilversum zijn, ga dan zeker hier op bezoek, want je mag gratis (zonder het museum) alles bekijken, ook deze beelden van Ja Zuster, Nee Zuster.

De rechthebbende is de VARA in dit geval, en de laatste maanden geven die helaas bijna nooit meer toestemming om beelden voor privégebruik te bestellen. Geen idee waarom niet, ik heb het wel eens gevraagd maar nooit antwoord op gekregen.
Maarten
Admin

Berichtdoor Samba-boy » wo 01 feb 2017, 20:21

Maarten schreef:
Wesleyuitdeurne schreef:Ik heb geprobeerd om de beelden van Ja Zuster, Nee Zuster te bestellen bij Beeld en Geluid. Ik had ze helaas, als ik ze gekregen had, toch niet mogen delen met jullie vanwege auteursrechten. Helaas hebben de rechthebbenden geen toestemming gegeven aan Beeld en Geluid om de beelden te verstrekken, waarom weet ik niet. Je kunt de beelden dus helaas niet bestellen (proberen kan, maar de rechthebbenden geven dus geen toestemming). Mocht je dus ooit in Hilversum zijn, ga dan zeker hier op bezoek, want je mag gratis (zonder het museum) alles bekijken, ook deze beelden van Ja Zuster, Nee Zuster.

De rechthebbende is de VARA in dit geval, en de laatste maanden geven die helaas bijna nooit meer toestemming om beelden voor privégebruik te bestellen. Geen idee waarom niet, ik heb het wel eens gevraagd maar nooit antwoord op gekregen.

Doen ze al langer. Ik zal je het hele verhaal besparen, maar ik werd ook geweigerd toen ik (enkele jaren geleden al) iets bij B&G wilde opvragen wat van de VARA was.
Samba-boy

Berichtdoor Maarten » wo 01 feb 2017, 23:20

Samba-boy schreef:
Maarten schreef:

Doen ze al langer. Ik zal je het hele verhaal besparen, maar ik werd ook geweigerd toen ik (enkele jaren geleden al) iets bij B&G wilde opvragen wat van de VARA was.

Ik hoor het verhaal anders graag :P Jaartje geleden ging het bij mij anders nog goed... :)
Maarten
Admin

Berichtdoor Wesleyuitdeurne » wo 01 maart 2017, 16:51

Helaas is er nu nog meer één acteur, Barry Stevens, onder de levenden, alle andere acteurs zijn overleden...

Ja zuster, nee zuster-actrice Carla Lipp overleden

Danseres en actrice Carla Lipp is maandag op 83-jarige leeftijd overleden in Amsterdam. Ze werd eind jaren zestig nationaal bekend door de rol van Jet in de legendarische televisieserie Ja zuster, nee zuster.
Veel succes had toen ook het door haar gezongen nummer De Twips uit de beroemde serie van Harry Bannink en Annie M.G. Schmidt. Deze twee kenden Lipp al van een musical, waardoor ze daarna ook in de razend populaire televisiereeks belandde.

Lipp stond medio jaren zestig onder meer in Heerlijk duurt het langst, een hitmusical van genoemd duo. Ze nam verder ook deel aan de Sleeswijk Revues, die vooral draaiden om Piet Muyselaar en Willy Walden, beter bekend als Snip en Snap.

Carla Lipp was eigenlijk danseres en werkte met onder anderen Sonia Gaskell, de mede-oprichtster van Het Nationale Ballet.

In 2005 speelde Lipp nog in 'Baantjer'.

Bron: NU.nl
Wesleyuitdeurne

Berichtdoor Wesleyuitdeurne » vr 14 jul 2017, 13:07

Leuk nieuws! Omdat Wim Sonneveld 100 jaar geleden geboren werd is nu door de AVROTROS ivm het programma "100 jaar Wim Sonneveld", het volledige liedje van De kat van ome Willem online gezet. Volgende week in de aflevering op NPO 2 zal het ook gaan over Wim Sonneveld in Ja zuster Nee zuster,

Hierbij het linkje: https://www.youtube.com/watch?v=XRcyGdDrnbQ
Wesleyuitdeurne

Berichtdoor Quadkwibus » za 15 jul 2017, 05:52

Mooi! Dank je om daar even op te wijzen. :-)
Quadkwibus

Vorige

Keer terug naar Overige Televisieseries